GRÖN UTOPI 2021-2022

GRÖN UTOPI 2021-2022
Videnskaber / Konkurrence
28. februar 2022

Er Europa og bæredygtighed emner, som interesserer dig? Har du lyst til at dele dine idéer og reflektere yderligere over emnerne gennem diskussioner og arbejdsgrupper? Så henvender projektet GRÖN UTOPI sig til dig!

Hvis du er studerende, så kom og vær drivkraften i GRÖN UTOPI sammen med dine undervisere. Hvis du er underviser eller forsker, så engager dine studerende i GRÖN UTOPI. Gå sammen om at udarbejde et handlingsforslag med henblik på at skabe et mere grønt og bæredygtigt Europa. 

Deltag i projektet GRÖN UTOPI og konkurrer om muligheden for at komme til Bruxelles eller Strasbourg for at præsentere dit forslag for repræsentanter fra Europa-Parlamentet!

Rundbordsdebatter – Seminarer – Studenterengagement – Debatkonkurrence

De franske institutter i Norden inviterer dig til at deltage i en fælles reflektion over bæredygtighed gennem projektet Grön Utopi, et bidrag til det Fransk-nordiske strategiske partnerskab om innovation og grønne løsninger. Diverse arrangementer vil blive organiseret af de franske institutter i Norden og de deltagende nordiske universiteter for at skabe rum til at diskutere Europas rolle og potentiale i forhold til en grønnere fremtid  

Formålet er at give nordiske studerende mulighed for at reflektere i fællesskab og udveksle idéer i en fransk-nordisk kontekst. Ordene fører til handling, når studerende går sammen i små grupper for at udarbejde forslag. På baggrund af disse forslag organiserer de franske institutter i Norden en debatkonkurrence, der afholdes i to runder. Under finalen, hvor fire studentergrupper forsvarer deres forslag, vil en vinder blive udpeget af en jury på højt niveau. Vindergruppen får mulighed for at tage til Strasbourg eller Bruxelles for at præsentere sit forslag for repræsentanter fra Europa-Parlamentet.

Ansøgningsfrist: 28. februar 2022.

For yderligere information om GRÖN UTOPI og om mulighederne for at deltage klik her

Find svarene på de hyppigst stillede spørgsmål her 

.